
Karayolu Taşıma Yönetmeliği
Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile ilgili yazıyı aşağıdaki link üzerinden okuyabilirsiniz.
Incoterms bir dizi ticari / ticari kurallar Uluslararası Ticaret Odası (“ICC”) uluslararası satış sözleşmelerinde kullanılan. Incoterms zorunlu kurallar değildir – yasal etki elde etmeleri için, taraflarca açıkça sözleşmelerine dahil edilmelidirler. Aşağıdaki paragraflarda, Incoterms sınıflandırmasını özetledikten sonra, tüm ulaşım modları için kullanılan Incoterms’in temel özelliklerini açıklayacağız, deniz ve iç suyolu taşımacılığında kullanılanların yanı sıra. Incoterms’deki değişiklikleri de açıklayacağız 2020 kurallar.
Incoterms dört ana kategoriye ayrılmıştır: E, F, C ve D.
Kategori E (kalkış), sadece bir ticari terim içeren, yani. EXW (Eski Eserler).
Kategori F (Ana Taşıyıcı Ödenmemiş), üç ticari terim içeren:
Kategori C (Ücretli Ana Taşıma), dört ticari terim içeren:
Kategori D (Varış), üç ticari terim içeren:
Yukarıda belirtilen dört kategori, taşıma araçlarına göre de sınıflandırılabilir.:
Her Incoterm, her iki satıcının yükümlülükleri için bir dizi yorumlama kuralları içerir (A1-A10) ve alıcı (B1-B10) aşağıdaki konuları kapsayan:
EXW Incoterm satıcıya yalnızca asgari yükümlülükler getirir. Daha belirgin olarak, satıcının malları alıcıya genellikle satıcının iş yeri olan belirtilen bir teslimat yerinde teslim etmesi gerekir., ancak depo gibi herhangi bir yer olabilir, fabrika, vb., ve sözleşmede belirtilen kararlaştırılan süre içinde. Satıcının malları herhangi bir araca yüklemesi veya ihracat için malları temizlemesi gerekmez. Teslimat yeri sözleşmede belirtilmemişse, veya birkaç teslimat yeri öngörülebilirse, “satıcı amacına en uygun noktayı seçebilir.” Prensip olarak, mallar satış sözleşmesinde belirtildiği gibi teslim edilmedikçe, satıcı malların tüm kayıp veya hasar risklerini taşır. Bir kez teslim edildi, bu risk otomatik olarak alıcıya geçer. Aynı şey mallarla ilgili tüm mallar için de geçerlidir – malların teslimine kadar, masraflar satıcı tarafından karşılanacaktır; teslimatlarından sonra, alıcı tarafından.
Birkaç yazar EXW Incoterm’in ev için daha uygun olduğunu ileri sürüyor (uluslararası değil) Ticaret ve bunun “Kurye, müşterinin tesisinden gönderiyi aldığında ve kuryenin kendi kamyonunu yüklediğinde kurye gönderilerinde yaygın olarak kullanılır. EXW işlemleri için ödeme koşulları genellikle peşin ve açık hesaptır.”
ICC Incoterms Kılavuzu’nda belirtildiği gibi 2010, taraflar bazen “yüklendi”EXW Incoterm referansından sonra, diğer bir deyişle, EXW yüklendi, satış sözleşmelerine. Bu tür bir ilave işlem normalde yükleme operasyonlarına karşı sorumluluğu genişletmeyi amaçlar. ancak, daha fazla açıklama yapmadan, böyle bir terimin “satıcının riski altında yüklü”Veya“alıcının riskinde yüklü” ve ihtilaf halinde yoruma tabidir. Bu konuda, Eğer “yüklendi”Yükümlülüğü satıcıya uzatmak içindir, taraflar FCA Incoterm’i yerleştirmeyi düşünebilir (görmek altında), ve EXW değil, sözleşmelerine. ancak, FCA Incoterm’in ihracat için malları temizleme yükümlülüğünün satıcı tarafından da karşılanmasını gerektirdiğini unutmayın..
FCA Incoterm altında, malların teslimatı aşağıdaki gibi gerçekleşir:
Taşıyıcı ile ilgili, genellikle “kendisi mal veya yolcu kiralamak için taşıyan bir firma, böyle bir nakliyeyi düzenlemek yerine. Örnekler bir nakliye hattıdır, havayolu taşımacılık firması, veya demiryolu. FCA döneminde, ancak, Taşıyıcı, sözleşmeyle bu tür hizmetleri ‘yerine getirmeyi veya tedarik etmeyi taahhüt eden’ herhangi bir kişi tarafından yapılabilir”.
İçinde 2020, FCA Incoterm’e birkaç yeni yükümlülük eklendi. Örneğin, taraflar, alıcının nakliyeciye taşıma belgesini vermesini talimat verdiğini kabul edebilir (iniş faturası) satıcıya yerleşik gösterimi ile. Sırayla, satıcı bu belgeyi alıcıya göndermeyi taahhüt eder, “malların taşıyıcıdan deşarjını elde etmek için iniş faturasına ihtiyaç duyacaklar.”
FCA Incoterm ayrıca satıcının ihracat için malları temizlemesini gerektirir, uygun olduğu yerde. ancak, satıcının ithalat için malları temizleme yükümlülüğü yoktur. Satıcıya veya alıcıya sigorta yükümlülüğü getirilmez.
CPT Incoterm Altında, malların teslimatı, satıcı tarafından kararlaştırılan yerde taşıyıcıya teslim edildiğinde veya bu şekilde teslim edilen satıcı tarafından tedarik edildiğinde gerçekleşir. Bu konuda, satıcının sözleşme yapma yükümlülüğü vardır, pahasına, malların teslimat noktasından malların varış yerine taşınması için. Taşıma sözleşmesinin varlığının, teslimat noktasındaki satıcıdan alıcıya risk aktarımı üzerinde hiçbir etkisi yoktur, diğer bir deyişle, malları nakliyeciye teslim ederek. Ancak, satıcının taşıma sözleşmesi uyarınca varış yerinde malların boşaltılması ile ilgili masraflara katlanması durumunda, onları taşımalı, aksi kararlaştırılmadıkça.
Sigorta ile ilgili, ile uyumlu olarak yapılacaktır. Maddeleri (bir) Enstitü Kargo Cümleleri, veya benzeri maddeler, ve kapsayacak, en azından, sözleşme fiyatı artı 10%. Öncesinde 2020 Incoterms’in revizyonu, sadece asgari sigorta kapsamı Maddeleri (C) Enstitü Kargo Cümleleri gerekliydi. ancak, bugün bile, taraflar daha düşük bir kapsama alanı üzerinde anlaşabilirler. Bir kez sözleşmeli, satıcının alıcıya sigorta poliçesi veya sertifikasını sağlama yükümlülüğü vardır.
CIP Incoterm altında, satıcı CPT Incoterm ile aynı yükümlülüklere sahiptir, diğer bir deyişle, malları satıcı tarafından sözleşmeli olan taşıyıcıya teslim etmek ve malları ihracat için temizlemek, teslimat noktasından alıcının mallara ilişkin riskini / hasarını karşılamak için sigorta sözleşmesi yapma yükümlülüğünün eklenmesi, en azından, varış yeri.
Sigorta ile ilgili, ile uyumlu olarak yapılacaktır. Maddeleri (bir) Enstitü Kargo Cümleleri, veya benzeri maddeler, ve kapsayacak, en azından, sözleşme fiyatı artı 10%. Öncesinde 2020 Incoterms’in revizyonu, sadece asgari sigorta kapsamı Maddeleri (C) Enstitü Kargo Cümleleri gerekliydi. ancak, bugün bile, taraflar daha düşük bir kapsama alanı üzerinde anlaşabilirler. Bir kez sözleşmeli, satıcının alıcıya sigorta poliçesi veya sertifikasını sağlama yükümlülüğü vardır.
Bu Incoterm normalde tarafların satıcının boşaltma riskini ve maliyetini üstlenmesini istemediği durumlarda kullanılır, DPU Incoterm’in aksine (görmek altında). DAP Incoterm altında, Mallar, varış yerinde veya bu yerdeki kararlaştırılan bir noktada boşaltma için hazır nakliye aracında alıcının emrine konduğunda satıcı tarafından alıcıya teslim edilmiş sayılır., varsa. CPT / CIP Incoterms’in aksine, teslimat yeri ve varış yeri DAP Incoterm altında aynıdır. bu nedenle, satıcı, malları yukarıda açıklandığı gibi varış yerine alıcıya bırakana kadar riski taşır..
Her ne kadar bir taşıma sözleşmesi yapmak veya malların taşınması için masraflarını düzenlemek ve malları ihracat için temizlemekle yükümlü olmasına rağmen (içe aktarılmadı), satıcının varış yerinde malları nakliye aracından boşaltması gerekmez. Ek olarak, ne satıcı, ne alıcı, bir sigorta sözleşmesine abone olmak gerekir.
DPU Incoterm, 2020 DAT Incoterm’in yerini alan incoterms (Terminalde Teslim Edildi) altında kurulmuş 2010 Incoterms hangi, sırayla, DEQ Incoterm’in yerini aldı (Rıhtımdan Teslim) altında kurulmuş 2000 Incoterms.
DPU Incoterm’e göre, malların satıcı tarafından alıcıya teslimi, mallar nakliye aracından boşaltıldığında ve varış yerinin bulunduğu yerde veya varış yerindeki kararlaştırılan noktada alıcının kullanımına bırakıldığında gerçekleşir., varsa. Tek Incoterm “satıcının varışta malları boşaltmasını gerektiren.” Tekrar, teslimat yeri ve varış yeri DPU Incoterm altında aynıdır. bu nedenle, satıcı, varış yerinde malları boşaltıncaya kadar riski taşır.
Ek olarak, satıcı taşıma masraflarını üstlenmeyi veya masraflarını kendi masrafları ile karşılamayı taahhüt eder.. Ayrıca ihracat için malları temizleme yükümlülüğü vardır. ancak, ithalat için böyle bir zorunluluk getirilmez. Alıcının, ihracat izni formaliteleri için ilgili belgeleri edinmesinde satıcıya yardımcı olması gerekmektedir., satıcının masrafları ile.
CIP Incoterm’in aksine, satıcı (veya alıcı) DPU Incoterm kapsamında sigorta sözleşmesi yapma zorunluluğu yoktur.
DDP Incoterm Altında, Malların, alıcının hizmetine sunulması durumunda satıcı tarafından alıcıya teslim edilmesi gerekir., içe aktarma için temizlendi, gelen ulaşım aracında, varış yerinde boşaltma veya bu yerde kararlaştırılan bir nokta, varsa. DDP Incoterm, satıcı tarafından ithalat izni gerektiren tek Incoterm olduğu için satıcıya maksimum sorumluluk yükler.
Diğer Incoterms durumunda olduğu gibi, DDP Incoterm, satıcının taşıma sözleşmesini imzalamasını veya taşıyıcının masrafları kendisine ait olmak üzere düzenlemesini gerektirir. Sigorta sözleşmesi yok, ancak, satıcıdan / alıcıdan gerekli.
FAS Incoterm’e göre, satıcı, malları ya alıcı tarafından belirtilen sevkiyat limanında tayin edilen gemi / geminin yanına yerleştirdiğinde ya da teslim edilen malları tedarik ettiğinde teslim eder. Mallar geminin yanındayken mallara ilişkin risk / hasar satıcıdan alıcıya aktarılır. Satıcı ihracat için malları temizlemeyi taahhüt eder, içe aktarılmadı.
Satıcının taşıma sözleşmesi yapma yükümlülüğü yoktur. Sırayla, malların belirtilen sevkiyat limanından taşınmasıyla ilgili tüm masrafları karşılayan alıcıdır. sonuç olarak, FAS Incoterm, malların yalnızca nakliyeciye teslim edileceği durumlar için uygun değildir, örneğin, konteyner terminalinde, geminin yanına yerleştirilmeden önce. Bu senaryo için, yukarıda belirtilen FAS Incoterm daha uygundur.
Ayrıca, satıcının ihracat için malları temizleme yükümlülüğü vardır (içe aktarılmadı). Herhangi bir sigorta yapmak gerekli değildir.
FOB Incoterm altında, mallar, alıcı tarafından belirtilen sevkiyat limanında tayin edilen gemide teslim edildiğinde satıcı tarafından alıcıya teslim edilmiş sayılır veya satıcı bu şekilde teslim edilen malları tedarik eder. bu nedenle, mallar gemiye yerleştirildikten sonra malların kaybolması / zarar görmesi riski alıcıya geçer. Satıcı ihracat için malları temizleyecektir, içe aktarılmadı.
FSA Incoterm örneğinde olduğu gibi, satıcının taşıma sözleşmesi yapma yükümlülüğü yoktur. Malların belirtilen sevkiyat limanından taşınmasına ilişkin tüm masraflar alıcıya aittir..
Satıcı veya alıcı tarafından sonuçlandırılması için FOB Incoterm kapsamında sigortaya gerek yoktur.
CFR Incoterm’e göre, satıcı malları gemiye yerleştirerek veya bu şekilde teslim edilmesini sağlayarak alıcıya teslim eder.. bu nedenle, mallar teslimat limanında geminin gemisine yerleştirildiğinde, malların kaybolması / hasar görmesi riski alıcıya geçer, ve yukarıda belirtilen FOB Incoterm örneğinde olduğu gibi varış limanına değil.
Teslimat limanında risk transferi ne olursa olsun, satıcının varış limanına kadar malların taşınması ile ilgili bir sözleşme yapma yükümlülüğü vardır. Satıcı ayrıca, taşıma sözleşmesinden kaynaklanan varış limanında boşaltma ile ilgili tüm masrafları üstlenmelidir, aksi kararlaştırılmadıkça. Ayrıca ihracat için malları temizleme yükümlülüğü vardır, içe aktarılmadı. Satıcıdan veya alıcıdan sigorta sözleşmesi gerekmez.
CIF Incoterm rejimi, CFR Incoterm altındaki rejime çok benzer:
CIF ve CFR arasındaki temel fark, satıcının CIF Incoterm kapsamında, alıcının sevkıyat limanından malların kaybolması / hasar görmesi riskine karşı sigorta yapması gerekliliğinde yatmaktadır., en azından, varış limanı. ancak, CIP Incoterm’in aksine (yukarıyı görmek), satıcının aşağıdakilere göre asgari bir sigorta alması gerekir: Maddeleri (C) Enstitü Kargo Cümleleri, veya başka bir cümle (değil Maddeleri (bir) Enstitü Kargo Cümleleri CIP Incoterm için gerektiği gibi).
Incoterms’in uluslararası ticarette kullanımı yaygın bir fenomendir, ve kendileriyle ilgili karışıklık nedeniyle sık sık anlaşmazlıklar ortaya çıkar. Sözleşmeye bir Incoterm eklemeden önce, tarafların Incoterm’in aşağıdaki konularla ilgili tüm beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmaları önemlidir:
Filolarımızın önceliğimiz
Zamanında ve başarılı teslimat
Müşteri Memnuniyeti
Yüksek kalitede hizmet anlayışıyla olur
Yükünüzü hızlı ve
Emniyetli şekilde gönderin
Uluslararası düzeyde
Lojistik hizmetleri
Türkiye'den başta İtalya olmak üzere tüm Avrupa ülkelerine, hızlı ve güvenli, komple ve parsiyel uluslararası karayolu taşımacılığı, yurt içi tenteli ve konteyner karayolu taşımacılığı
Türkiye ve Avrupa limanları arasında konteyner taşımacılığı organizasyonu hizmeti vermekteyiz.
Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile ilgili yazıyı aşağıdaki link üzerinden okuyabilirsiniz.
Uluslararası Nakliye Lojistik Terimlerine buradan ulaşabilirsiniz
CMR (Convention Marchandise Routier) Uluslararası karayolu taşımacılığında kışulları standardize ederek taşıyıcının sorumluluklarını belirleyen bir sözleşmedir.
40 yılı aşkın tecrübe…
1981’den beri taşımacılık, depolama ve lojistik hizmetleri sunan Ege Tır, sizlerin çözüm ortağı.